بخاری گازی در مقابل بخاری برقی : جوانب مثبت و منفی

بخاری گازی در مقابل بخاری برقی : جوانب مثبت و منفی

چه در حال ساخت خانه جدید باشید و چه در حال تعویض وسایل گرمایشی موجود ، ممکن است کنجکاو باشید که کدام نوع سوخت بهترین عملکرد و هزینه مناسب تری دارد. دو منبع سوختی که ما در اینجا بررسی می کنیم گاز طبیعی و برق است. نکات مثبت و منفی بخاری های گازی و بخاری های برقی را با هم مقایسه کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام گزینه برای خانه شما بهتر است.

جوانب مثبت و منفی بخاری گازی

نصب و راه اندازی

کوره های گاز کاملاً بزرگ و پیچیده هستند و نصب حرفه ای آنها ضروری است. آنها همچنین برای تخلیه گازهای گلخانه ای حاصل از فرآیند احتراق به دودکش یا هواکش نیاز دارند. خانه شما باید بتواند دودکش را در خود جای دهد و اگر از قبل آن را ندارید ، باید هنگام نصب یکی اضافه کنید.

هزینه

قیمت خرید و نصب بخاری گازی بالاتر از یک مدل برقی قابل مقایسه است. با این حال ، گاز طبیعی مصرف بسیار کمتری نسبت به برق دارد. و باعث می شود کوره های گاز مقرون به صرفه تر باشند.

طول عمر

کوره های گاز معمولاً با تعمیر و نگهداری منظم 10 تا 20 سال دوام می آورند. این طول عمر کمتر از بخاری های برقی است.

نگهداری

وقتی می شنوید شرکت های HVAC مشتری ها را تشویق می کنند که کوره های خود را سالی یکبار نگهداری کنند ، منظور آنها کوره های گاز است. تعمیر و نگهداری سالانه توسط یک متخصص برای حفظ بخاری های گازی در بسیاری از فصول سال بسیار مهم است.

ایمنی

بزرگترین مسئله در مورد بخاری های گازی ، احتمال نشت مونوکسیدکربن است. که در دوزهای بالا می تواند سمی یا حتی کشنده باشد. ردیاب مونوکسیدکربن که در نزدیکی کوره نصب شده به شما کمک می کند تا از هر خطری آگاه باشید. نشت گاز و آتش سوزی نیز امکاناتی است که می توانید با تعمیر و نگهداری معمول آنها را کنترل کنید.

جوانب مثبت و منفی یک بخاری برقی

نصب و راه اندازی

بخاری های برقی قابلیت حمل آسان دارند و به راحتی وصل می شوند و در صورت لزوم استفاده می شوند. بخاری های برقی دیواری نیاز به نصب رسمی دارند. اما انجام این فرآیند به راحتی توسط خودتان انجام می شود. در مورد کوره های برقی ، نصب به طور کلی سریعتر ، راحت تر و کم هزینه تر از کوره های گازی است. زیرا نیازی به سیستم تخلیه مانند دودکش نیست.

هزینه

قیمت خرید اولیه بخاری برقی به طور کلی کمتر از جایگزین گاز است. با این حال ، هزینه بالاتر برق باعث می شود تا ماه به ماه این نوع بخاری ها گران تر شوند.

طول عمر

کوره های برقی ساکت و آرام می توانند بین 20 تا 30 سال دوام داشته باشند. این طول عمر بیشتر از کوره های گاز است.

نگهداری

نگهداری بخاری برقی فرآیندی ساده است که به تلاش زیاد و دانش تخصصی نیاز ندارد. در بسیاری از مواقع ، شما می توانید تعمیر و نگهداری را خودتان انجام دهید. فقط در موارد نادر که خراب شود به کمک یک تکنسین نیاز دارید.

ایمنی

از آنجا که بخاری های برقی سوخت را در محل احتراق نمی دهند ، خطر مونوکسیدکربن یا نشت گاز وجود ندارد. با این حال ، تمام تجهیزات الکتریکی با قدرت بالا خطر سو عملکرد و آتش سوزی را دارند. تعمیر و نگهداری گاه به گاه و استفاده از بخاری مطابق با دستورالعمل های سازنده ، خطر آتش سوزی را برای گزینه گرمایش منزل کاهش می دهد.

کلام نهایی

اگر خانه ای بزرگ داشته باشید و یا در آب و هوای سرد زندگی کنید ، گرمای گاز احتمالاً گزینه اصلی شماست. نیازهای گرمایشی بیشتر در این شرایط به یک کوره گاز اجازه می دهد تا با تأمین هزینه های عملیاتی پایین ، پیش هزینه گران تر و نیازهای نگهداری بیشتر را جبران کند.

گرمای الکتریکی می تواند یک گزینه برتر برای خانه های کوچکتر باشد. و به طور کل خانه هایی که در آب و هوای گرمتر یا هرجای دیگر که گاز طبیعی موجود نیست. گرمای الکتریکی با وجود هزینه کمتر برای خرید و نصب همراه با نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری برای این شرایط بسیار مطلوب است.

ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم را در مورد گرمایش خانه خود بگیرید. برای مشاوره تخصصی یا برنامه ریزی خدمات نصب بخاری برقی ، لطفاً امروز با ما تماس بگیرید. با تماس با متخصصان خدمات شرکت المنت کوروش، مطمئن شوید که سیستم الکتریکی شما برای مقابله با هوای سرد آماده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *