آشنایی با المنت حرارتی

آشنایی با المنت حرارتی

آشنایی با المنت حرارتی

هنگامی که انسان ها برای اولین بار صدای رعد و برق را شنیدند و شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌ها بودند که با انفجار رعد و برق شروع می‌شد، هرگز نمی‌توانستند تصور کنند که طی چند میلیون سال، فرزندانشان تقریباً به همان روش حمام‌های خود را گرم کنند.تصور نمی کردند که ما آن قدرت خداگونه را مهار کنیم و آن را در یک میله کوچک فلزی بسته بندی کنیم که شما از آن برای اهداف گرمایشی استفاده کنید!

المنت های حرارتی در انواع ابزارها و پروژه ها مورد نیاز هستند.المنت های حرارتی با کیفیت بالا می توانند به دمای بیش از 1000 درجه فارنهایت برسند و برای تامین انرژی ابزارهای گرمایشی خانگی و سایر راه حل های گرمایشی در صنایع مختلف ضروری هستند.با این حال، المنت های حرارتی طول عمر زیادی ندارند.عملکرد و عمر آنها به خواص مواد مورد استفاده برای ساخت شان بستگی دارد.بنابراین اگر به دنبال جایگزینی آن هستید، باید از قبل در مورد آنها و نحوه عملکردشان آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین را مختص نیاز خود انتخاب کنید.

آشنایی با المنت حررتی – المنت حرارتی چیست؟

المنت حرارتی چیست؟

المنت های حرارتی مواردی هستند که برای تبدیل الکتریسیته به گرما در فرآیندی به نام گرمایش ژول کار می کنند.آنها معمولاً از فلز، سرامیک، نیمه هادی ها یا عناصر گرمایش PTC پلیمری ساخته می شوند.این عناصر اغلب در یک سیم پیچ، روبان یا نوار سیمی هستند که گرما را تامین می کنند.

بسیاری از تجهیزات گرمایشی از انرژی الکتریکی برای تولید گرما استفاده می کنند.در این تجهیزات از المنت حرارتی برای تبدیل انرژی الکتریکی به صورت گرما استفاده می شود.

المنت حرارتی همان وسیله کوچکی است که در رادیاتور خود می چسبانید.می‌پرسید چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟خوب زیرا یک المنت حرارتی به شما امکان می دهد رادیاتور خود را با استفاده از برق گرم کنید.هنگامی که در داخل رادیاتور شما نصب می شود، با عبور جریان برق، که از برق اصلی خانه شما تامین می شود، از طریق “رشته” خود کار می کند.این فیلامنت که داخل رادیاتور شما وارد و در جای خود ثابت شده است، به سرعت گرم می شود.این به نوبه خود آب داخل رادیاتور شما را گرم می کند.

المنت حرارتی هم چنین در وسایلی مانند سشوار ، بخاری برقی ، اتو و برخی دیگر از وسایل گرمایشی استفاده می شود.

یک المنت حرارتی چگونه کار می کند؟

هنگامی که الکتریسیته از یک المنت حرارتی عبور می کند، با مقاومت روبرو می شود.سپس انرژی حاصل از الکتریسیته سعی می کند از آن عبور کند و این فرآیند المنت را گرم می کند و از این گرما استفاده می شود.

انواع المنت حرارتی

انواع المنت حرارتی

المنت های حرارتی انواع مختلفی دارند، هم از نظر فلز و هم از نظر شکل.آنها یکی از گزینه‌های محبوب بسیاری از دستگاه‌های حرارتی هستند.آنها در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف موجود هستند.المنت حرارتی لوله ای یک نمونه از آن است.المنت های حرارتی لوله‌ای بسیار همه‌کاره و مقرون به صرفه هستند و تقریباً در هر نوع کاربرد گرمایشی قابل تصور استفاده می‌شوند.این نوع المنت ها یک منبع حرارتی قابل اعتماد هستند که برای گرم کردن بسیاری از مایعات، گازها و جامدات استفاده می‌شوند و می‌توانند مستقیماً اعمال شوند یا به شکل‌های پیچیده در بیایند.

اکثر المنت ها از سیم یا نوار نیکل کروم (NiCr) به عنوان هادی استفاده می کنند.نیکل کروم (NiCr) یک ماده ایده آل است زیرا ارزان است، مقاومت نسبتاً بالایی دارد و در محدوده دمایی مفید خود در هوا تجزیه نمی شود یا اکسید نمی شود.

المنت سازی کوروش میلیون‌ها المنت حرارتی را برای آبگرمکن‌های مسکونی و کاربردهای تجاری در صدها پیکربندی مختلف تولید می‌کند.ماموریت ما ساخت المنت با بالاترین کیفیت و ارائه سطح بی نظیری از خدمات به مشتریان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *