سیم ها و کابل های نسوز برای ایمنی لازم هستند

سیم ها و کابل های نسوز برای ایمنی لازم هستند

سیم ها و کابل های نسوز برای ایمنی لازم هستند

ما در زندگی روزمره خود دائماً توسط سیم و کابل احاطه شده ایم ، به ویژه در ساختمان هایی مانند خانه ها ، محل کار ، مراکز خرید و بیمارستان ها.ایمنی سیم ها و کابل ها با ایمنی ما در ارتباط است.کابل کشی ایمن در برابر آتش یکی از مهمترین عناصر ساختمانهای اداری و مسکونی مدرن است.

بسیاری از ساختمانهای اداری صدها یا هزاران نفر را در خود جای می دهند و اطمینان از ایمنی آنها در صورت آتش سوزی نه تنها برای کارفرمایان یک امر اخلاقی ضروری است ، بلکه در بیشتر شرایط ، یک تعهد قانونی است.

در واقع در سراسر جهان ، سالانه تقریباً 51000 آتش سوزی الکتریکی رخ می دهد.آمارها نشان می دهد که خرابی در سیستم های توزیع برق سومین علت اصلی این آتش سوزی ها است.

درواقع میتوان گفت که حدود 42 درصد آتش سوزی ها ناشی از نقص سیستم های الکتریکی است.سیم کشی ضعیف یا نامناسب ، اتصالات الکتریکی نامرغوب و نگهداری ضعیف سیم کشی ، اغلب آتش سوزی های ناشی از اتصال کوتاه را ایجاد می کند.این وضعیت در مورد ساختمانهای قدیمی که زیرساخت های الکتریکی آنها به روز نشده است تا بارهای جدیدی را برای مصارف مختلف تحمل کنند ، وخیم تر است.

بر همین اساس امروزه بسیاری از شرکت های سیم و کابل در سراسر جهان روی ایمنی برق تمرکز کرده اند.کابل هایی ساخته شده اند که ایمنی را افزایش می دهند.این شرکت ها سیم ها و کابلهایی تولید می کنند که حتی در هنگام آتش سوزی ، خود را حفظ می کنند.

سیم و کابل نسوز

کابل های مقاوم در برابر آتش

کابل های مقاوم در برابر آتش که به آنها کابل های نسوز نیز گفته می شود – نمونه هایی هستند که قادرند در حضور آتش برای مدت زمان مشخص عمل کنند.این کابل ها به طور خاص برای حفظ یکپارچگی مدار و اتصال قطعات مختلف در داخل ساختمانها یا مجتمع های بزرگ در حین وقوع حریق طراحی شده اند.

این کابل ها می توانند تداوم و یکپارچگی مدارهای الکتریکی مانند وسایل روشنایی ، تجهیزات ایمنی آتش نشانی یا سیستم های زنگ خطر را برای مدت طولانی تری حفظ کنند ، چراکه کابل ها و سیم های نسوز در صورت آتش سوزی بکار خود ادامه میدهند.

با این حال کابل و سیم نسوز گرانتر از کابلها و سیم های معمولی هستند و ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت یکی از چالش هایی است که شرکت های تولیدکننده مدتهاست با آن روبرو هستند.

آگاهی از اهمیت استفاده از کابل های نسوز هنوز در حال افزایش است.سازندگان امروزی از دستورالعمل های ایمنی الکتریکی که توسط دولت تعیین شده است پیروی می کنند ، اما اکثر صاحبان ساختمانهای قدیمی و کارخانه های کوچک و کارخانه ها هنوز کابلهای معمولی را به کابلهای مقاوم در برابر آتش ترجیح می دهند.بنابراین دولت باید بر آموزش مصرف کنندگان در مورد اهمیت استفاده از سیم و کابل های نسوز تمرکز کند.

مشتریان همچنین باید در مورد اهمیت کیفیت آموزش ببینند.باید به آنها گفت که محصولات ارزان و بی کیفیت نه ایمن هستند و نه دوام دارند.فروشگاه ساخت المنت کوروش یکی از شرکت هایی است که در زمینه پخش انواع کابل و سیم نسوز فعالیت می کند و به همه مشتریان توصیه می کند که بجای کابل های معمولی ، کابل های مقاوم در برابر آتش استفاده کنند تا ایمن بمانند.

کابل های مقاوم در برابر آتش

نتیجه گیری

کابل ها جزء حیاتی در تغذیه و ایجاد زندگی دیجیتالی ما هستند و این باعث می شود کیفیت و ایمنی آنها با ایمنی و کیفیتی که ما تجربه می کنیم ارتباط مستقیم داشته باشد.

کابل های با کیفیت پایین نه تنها می توانند قوس هایی را ایجاد کنند که باعث آتش سوزی می شوند ، بلکه سرعت و گسترش آتش را بطور چشمگیری افزایش داده ، دودهای خطرناک و گازهای سمی را آزاد می کنند.

برای محافظت از اشغالگران هر ساختمان یا زیرساخت ، ضروری است که همه کابل ها از نظر ایمنی در برابر آتش آزمایش و تأیید شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *