نحوه استفاده از دست خشک کن

نحوه استفاده از دستگاه دست خشک کن

دستگاه های دست خشک کن ، در بسیاری از سرویس های بهداشتی عمومی وجود دارند ، اما برخی از افراد در مورد نحوه استفاده از آنها چیزی نمیدانند.در حالی که اکثر مردم می دانند  شستن منظم دست ها امری ضروری است، اما نمیدانند که خشک کردن موثر دستان نیز برای سالم ماندن و کاهش شیوع میکروب ها مهم است.

در این مقاله به بررسی مزایا و مضرات استفاده از دستگاه دست خشک کن می پردازیم و همچنین دستورالعمل های سریع در مورد نحوه عملکرد آنها به روش بهداشتی ارائه می شود.

اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا مقاله همراهی کنید و اگر قصد خرید دست خشک کن دارید با المنت سازی کوروش ارتباط برقرار کنید.از دیگر محصولات این مجموعه میتوان به المنت حرارتی ، المنت آبگرمکن ،ترموکوپل ، المنت فشنگی اشاره نمود.

نحوه عملکرد دست خشک کن برقی

حتما قبل از استفاده از دست خشک کن ، دستان خود را به طور کامل بشویید.

اگرچه خشک کردن دستان برای کاهش انتشار میکروب ها مهم است ، اما شستن کامل دست ها برای بهداشت مناسب حتی ضروری تر است.

قبل از استفاده از دست خشک کن ، این مراحل را برای شستن دست ها دنبال کنید:

برای خیس کردن دستان خود از آب گرم یا سرد و تمیز استفاده کنید.صابون و یا هر ماده شستشوی دیگری را روی دستان خود اضافه کنید.آنگاه دستان خود را به هم مالیده و مراقب باشید که از صابون در قسمت پشت دست ، بین انگشتان دست و زیر ناخن ها استفاده کنید.حداقل 20 ثانیه دستان خود را با صابون شستشو دهید و بعد از آن دستان خود را زیر آب ، بشویید.

بعد از اتمام شستشو می توانید با تکان دادن دستان خود در سینک ، از رطوبت اضافی دستانتان خلاص شوید.هرچه رطوبت دستان شما کمتر باشد ، استفاده از خشک کن سریعتر خواهد بود.

قبل از استفاده از دست خشک کن،دستورالعمل های مربوط به دستگاه را مطالعه کنید.اکثر خشک کن ها دارای نمودارها و دستورالعملهایی هستند که نحوه عملکرد را به صورت موثر و بهداشتی به کاربران نشان می دهند.

دستان خود را زیر دستگاه قرار دهید.امروزه بسیاری از خشک کن ها بعد از قرار گرفتن دست زیر آنها بطور خودکار روشن میشوند.با روشن شدن خودکار دستگاه ، دیگر نیازی نیست کاربر برای روشن کردن دستگاه دکمه ای را لمس کند که افراد بیشماری آن را لمس کرده اند.

کف دست خود را سمت خروجی هوا دستگاه قرار دهید و اجازه دهید آب اضافی از دستان شما توسط دستگاه خارج شود.هنگام نگه داشتن دستان خود در زیر خشک کن ، آنها را به هم نمالید.

استفاده از دست خشک کن

دستان خود را زیر خشک کن نگه دارید تا کاملاً خشک شوند ، زیرا دستان مرطوب باعث افزایش میکروب ها می شوند.

از چسباندن دستان خود در داخل دستگاه یا لمس لبه خشک کن خودداری کنید.این مکان ها دارای باکتری هستند و شما با لمس این سطوح ، دستان خود را به باکتری های مختلف آلوده میکنید.

وقتی کارتان تمام شد از دستگاه دور شوید.امروزه بیشتر دستگاههای خشک کن دست ، وقتی که دستان خود را از زیر آن جدا می کنید ، خاموش می شوند. برخی از مدل ها هم پس از گذشت مدت زمان مشخصی،خاموش می شوند.

مزایا استفاده از دست خشک کن

  • برای خشک کردن دستان خود بجای استفاده از دستمال کاغذی ، از یک دست خشک کن ، برای صرفه جویی در درختان و آب استفاده کنید.
  • استفاده از دست خشک کن ، بر خلاف حوله های کاغذی باعث کاهش قابل توجهی در ضایعات می شود.
  • در حالی که شستن کامل دست ها ، بهترین راه برای جلوگیری از شیوع میکروب است ، خشک کردن دستان توسط دست خشک کن برقی نیز مانع از افزایش شیوع باکتری ها می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات سازنده المنت را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *