المنت های حرارتی چیست

المنت های حرارتی چیست

المنت های حرارتی چیست

یکی از تأثیرگذارترین اختراعات در گرمایشی و برق مدرن یک المنت حرارتی است. به عنوان مثال ، بخاری های برقی ، توسترها ، دوش ، خشک کن ها و … بیشتر به المنت های حرارتی احتیاج دارند. اما ، این المنت های حرارتی چیست و چگونه کار می کند؟ یک عنصر گرمایشی انرژی الکتریکی را از طریق فرآیند مقاومت (گرمای ژول شناخته می شود) به گرما تبدیل می کند. جریان الکتریکی که از طریق عنصر عبور می کند با مقاومت روبرو می شود که باعث ایجاد گرما می شود. به طور معمول ، عناصر گرمایش از یک سیم پیچ ، روبان یا نوار سیم ساخته می شود که گرما را فراهم می کند (مانند یک رشته لامپ). عناصر گرمایش حاوی جریان الکتریکی است که از طریق سیم پیچ یا روبان یا سیم جریان پیدا می کند و بسیار داغ می شود. این عنصر انرژی الکتریکی عبور یافته از آن را به گرما تبدیل می کند ، که از هر جهت به بیرون تولید می کند.

المنت های حرارتی چیست

چگونه المنت های حرارتی کار می کنند؟

عناصر گرمایش به تبدیل برق به گرما کمک می کند. با این حال ، برای درک چگونگی عملکرد یک عنصر گرمایش ، باید برخی از دروس اساسی برق را به خاطر بسپاریم.اول ، هادی ها حامل های خوبی برای برق هستند. در مقابل ، عایق ها حامل های بد برق هستند. هادی ها و عایق ها هر دو در مقادیر مختلف مقاومت در برابر جریان های الکتریکی که از طریق آنها جریان می یابد ، فراهم می کنند. هادی ها مقاومت کمی دارند ، در حالی که عایق ها مقاومت بالایی را نشان می دهند. بنابراین ، مدارهای الکترونیکی شامل مقاومت هستند که میزان جریان را کنترل می کنند. سرانجام ، یک عنصر گرمایش چگونه کار می کند؟ مقاومت ها با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی کار می کنند. به عبارت دیگر ، هنگامی که برق از طریق آنها جریان می یابد ، آنها گرم می شوند. اما این تنها مقاومت هایی نیستند که این کار را انجام می دهند. حتی اگر به اندازه کافی برق از طریق آن استفاده کنید ، یک قطعه نازک سیم داغ می شود. این ایده اصلی در مورد لامپ های رشته ای (چراغ های قدیمی و لامپ) است. در داخل لامپ شیشه ای ، سیم پیچ بسیار نازک به نام یک رشته وجود دارد. هنگامی که به اندازه کافی برق از طریق آن جریان یابد ، بسیار روشن و سفید درخشان می شود – بنابراین با ایجاد گرما واقعاً نور ایجاد می شود. ” در نتیجه ، عناصر گرمایش یک جزء الکتریکی محکم را فراهم می کنند که وقتی جریان الکتریکی بزرگی از درون آن جریان می یابد ، گرما تولید می کند.

انواع المنت های حرارتی

بسیاری از لوازم حاوی المنت حرارتی هستند ، این بدان معناست که انواع مختلفی از عناصر گرمایش وجود دارد.

المنت حرارتی فلزی

این المنت فلز به طور کلی از nichrome ساخته شده است ساخت المنت که از 80٪ نیکل و 20٪ کروم تشکیل شده است. Nichrome 80/20 عناصر گرمایشی عالی را ایجاد می کند زیرا این ماده مقاومت بسیار بالایی دارد. انواع دیگر این المنت فلزی شامل سیم مقاومت است که معمولاً در مواردی مانند توسترها ، سشوار ، کوره و گرمایش کف استفاده می شود. علاوه بر این ، فویل چوبی ، که از مواد مشابه مانند سیم مقاومت نیز ساخته شده و معمولاً در کاربردهای گرمایش دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.

المنت های حرارتی چیست

المنت حرارتی PTC

المنت PTC ، که با انجام لاستیک PTC ساخته می شوند ، با افزایش دما مقاومت به صورت تصاعدی را افزایش می دهند. این عناصر با بخاری کار می کنند که در سرما مقادیر زیادی نیرو تولید می کنند. در نتیجه ، اینها به سرعت گرم می شوند و دمای ثابت را حفظ می کنند.

المنت حرارتی کامپوزیت

در المنت کامپوزیت ، عناصر لوله ای یا روکش دار یک سیم پیچ خوب از سیم آلیاژ گرمایش مقاوم در برابر نیکل را ایجاد می کنند. المنت کامپوزیت را می توان در لوازم خانگی ، مانند اجاق گاز توستر ، به عنوان یک میله مستقیم قرار داد. در مقابل ، عناصر کامپوزیت را می توان خم کرد و در وسایل مختلف مانند اجاق گاز برقی ، اجاق گاز یا دستگاه های تولید قهوه گنجانید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *